Zó houd je overzicht over jouw social media-accounts!Het aantal verschillende social media breidt steeds meer uit. Hierdoor kost het beheren van jouw berichten op social media meer tijd en is het soms lastig het overzicht te bewaren. Een speciaal beheerprogramma biedt uitkomst! Het voordeel van social mediadashboards
De exacte mogelijkheden verschillen per dashboard. Zo ondersteunen sommige dashboards niet alle social media of zijn de monitormogelijkheden beperkt. Welk systeem het beste is, hangt af van jouw persoonlijke voorkeur. En ook van jouw budget, want de meeste systemen hanteren een abonnementsvorm. Een aantal jaar was Tweetdeck een veelgebruikt, gratis systeem. Helaas biedt dit systeem nu alleen nog maar de mogelijkheid Twitter-accounts te beheren. Gelukkig zijn de meeste betaalde systemen wel eerst gratis uit te proberen. Hieronder bespreken we een aantal handige systemen. HootsuiteHet meest gebruikte social mediamanagement dashboard is Hootsuite. Het is ook gelijk één van de uitgebreidste systemen. Alle bekende netwerken, zoals Facebook, Twitter, Instagram, Googl+, LinkedIn en FourSquare, werken op Hootsuite. Het programma biedt veel mogelijkheden. Naast het beheren van dashboards, zijn er ook veel extra’s zoals het beheren van contacten. De vele mogelijkheden van Hootsuite zijn ook gelijk een valkuil. Het programma is niet heel overzichtelijk en het kost wat tijd om de werking goed onder de knie te krijgen. Voor particulieren is er een gratis variant van het programma, waaraan maximaal drie social media-accounts gekoppeld kunnen worden. Voor (kleine) bedrijven is er de Pro-versie. Voor € 7,99 per maand koppel je maximaal 50 accounts en houd je een uitgebreid rapport van de statistieken bij. Sprout SocialSprout Social biedt net als Hootsuite veel mogelijkheden. Met dit dashboard beheer je jouw social media-accounts, plan en plaats je berichten, monitor en houd je zicht op statistieken. Bij Sprout Social komen alle berichten van verschillende social media in één inbox, waardoor je niet hoeft te switchen tussen verschillende tabbladen. Ook dit systeem vergt enige tijd om goed in de vingers te krijgen. Sprout Social is een stuk duurder dan de andere drie social mediamanagement dashboards. Afhankelijk van welk abonnement je kiest, betaal je tientallen euro’s per maand. BufferBuffer is vooral handig voor het inplannen van berichten. Met behulp van het systeem zet je gemakkelijk voor de hele week berichten klaar, die op het gewenste tijdstip worden geplaatst. Buffer kan berichten plaatsen op Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en Pinterest; de verdere mogelijkheden van het systeem zijn beperkt. Zo heeft buffer.com geen monitor mogelijkheid en zijn de analysemogelijkheden beperkt. Daarentegen is het dashboard wel heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ook dit dashboard biedt een beperkte gratis variant voor particulieren. Bedrijven betalen een maandelijks bedrag, de hoogte hangt af van jouw wensen. Lees ook eens: |
NieuwsExtra coronasteun van 35 miljoen voor startende ondernemersHet kabinet komt alsnog met een steunregeling voor startende ondernemers die het afgelopen halfjaar last hebben gehad van de beperkende coronamaatregelen, maar niet in aanmerking kwamen voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL). Voor de regeling is 35 miljoen beschikbaar. ![]() Vele zzp’ers leggen geen geld opzij voor oudedagsreserveSlechts een derde (34%) van de zzp’ers maakt gebruik van de fiscale oudedagsreserve (FOR). Van deze groep zet ruim een kwart (28%) het bedrag dat in de boekhouding wordt gereserveerd niet daadwerkelijk apart. En nog eens een kwart (25%) zet het slechts ten dele opzij. Zzp'ers kunnen hierdoor financieel in problemen komen, zegt directeur Sjaak Zonneveld van BrightPensioen. ![]() |