Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Starten doe
je zo!
         

Een goede online marketingstrategie begint altijd met het vinden van de juiste partner!

Martijn Pennekamp
01 december 2021

Zien en gezien worden als ondernemer. Draait daar eigenlijk niet de hele business om?  In deze digitale tijd is online marketing niet meer weg te denken om in the picture te komen. Er zijn veel manieren om te zorgen dat mensen uw website bezoeken. Het inschakelen van een juiste online marketing bedrijf kan u als (beginnend) ondernemer heel veel geld en tijd schelen.

Het belang van op de eerste pagina van de zoekmachines staan is immens groot, dat moge wel duidelijk zijn. Sterker nog: 94% van de zoekers kijkt niet verder dan de 1e pagina blijkt uit onderzoek van online marketing tool Moz. Om hierop in te spelen is het van belang om meer mensen te bereiken door het inzetten van de juiste kanalen. Het bedrijf Outperforming Marketing is gespecialiseerd in de vindbaarheid te vergroten van websites. Het bevlogen team weet alle ins en outs van social media marketing. Hieronder een greep uit de mogelijkheden van online marketing dat ingezet kan worden voor een betere vindbaarheid.

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren (SEA) kan op vele manieren. Wat denkt u bijvoorbeeld van Google Shopping, een dienst die door Google aangeboden wordt voor het zoeken van online producten. Producten waarop wordt gezocht komen meteen in Google naar boven van uiteenlopende winkels en de prijzen worden meteen vergeleken met elkaar. Een andere optie is door te adverteren met Bing Ads of Google Ads, een van de meest snelle en meest effectieve methodes om snel bovenaan in de zoekmachine te komen. De voordelen zijn volop te noemen: van meteen hoog in Google of Bing staan met uw website, waardoor u in korte tijd meer bezoekers ontvangt en daar uiteindelijk weer meer aanvragen en bestellingen meekrijgt tot en met meer bekendheid. En dan hebben we het nog niet eens gehad over heel gericht adverteren voor uw doelgroep en het overzicht dat u krijgt van de resultaten van het adverteren. Een win-win situatie als u het ons vraagt.

Zoekmachine optimalisatie

De Engelse benaming voor zoekmachine optimalisatie is SEO (Search Engine Optimization) en is het proces van het krijgen van organisch verkeer van de zoekresultaten op zoekmachines zoals Google, Bing, en Yahoo. Hiervoor komen geen advertenties of betalingen bod, zoals wel het geval is met betaalde zoekadvertenties. Het gaat meer om aanpassingen in de website zoals het verbeteren van website techniek, SEO copywriting voor teksten die goed scoren in de zoekmachines en linkbuilding. Kortom: SEO helpt ondernemers om snelle, robuuste en gebruiksvriendelijke websites te maken die hoger scoren in zoekmachines, dat op zijn beurt helpt om meer gekwalificeerde potentiële klanten naar uw site te brengen en uiteindelijk de conversiepercentages verhoogt. Zoekmachine optimalisatie vergt wat meer tijd dan SEA, maar u krijgt er wel een stabiele en robuuste website voor terug als goede basis die organisch verkeer trekt. 

Social media marketing

Zowat iedereen checkt dagelijks wel minstens vijf keer of meer zijn of haar Facebook account en bijbehorende nieuwtjes. En andere netwerk-apps zoals Instagram of TikTok. Social media is dus een hele grote en belangrijke speler in de wereld van adverteren. En via deze media adverteren is eigenlijk geschikt voor zowat alle bedrijven, van klein tot groot, mede doordat het inzetten van advertenties op social media goedkoop en laagdrempelig is en een hele grote groep wordt bereikt. Meer bekendheid krijgen, een betere interactie met (potentiële klanten) of mensen daadwerkelijk aanzetten tot koop werkt dus goed via social media. Outperforming Marketing is gespecialiseerd in het maken van een strategie op maat voor iedere klant. Samen kunnen de mooiste resultaten worden bereikt via social media marketing.

Marketplace marketing

Tot slot is een andere manier van online marketing erg interessant voor mensen die producten verkopen, namelijk Marketplace marketing. In het kort gezegd is dit uw producten aanbieden op verschillende soorten verkoopplatformen. Voorbeelden van zogenoemde marketplaces zijn grote bedrijven met enorme voorraden zoals Amazon, Bol.com of eBay. Het kan lijken alsof verkopen op meerdere marktplaatsen veel complexer is dan andere, en dat is waar Outperforming Marketing graag om de hoek komt kijken. Via een slimme strategie kan er een mooi plan worden opgezet; er kan eerste gekeken worden naar bijvoorbeeld op welke sites bevindt jouw doelgroep zich bevindt en wat de concurrentie doet. Outperforming Marketing neemt graag de uitdaging aan om met u te sparren over de mogelijkheden van marketplace marketing om daarna een effectieve strategie voor te bereiden, op te zetten en de voortgang te blijven monitoren en waar nodig te optimaliseren.

Claudia Gharbi

Martijn Pennekamp

Martijn Pennekamp is de oprichter van het startersplatform ikwordzzper.nl, starten.nl en het ledenplatform Het Ondernemerscollectief. Volg hem via Twitter via @ikwordzzper of word fan van zijn Facebook pagina.

Blog

Je uren bijhouden doe je zo: 4 onmisbare tips voor je urenregistratie als ondernemer


Met onderstaande tips kom je als startende ondernemer minder snel financieel in de knoop


Lees meer
Lees meer

Kennisbank

Hier vind je handige artikelen Lees meer
Starten met je ondernemingsplan
Starten vanuit de WW
Starten met je uurtarief
Welke aftrekposten heb ik als ondernemer?
Lees meer