Ondernemers krijgen 'DigiD' voor overheidsdiensten en belastingzaken28 juni 2017
Ondernemers krijgen in de toekomst één inlogmiddel waarmee zij bijvoorbeeld hun belastingzaken en subsidies kunnen regelen, voertuigen kunnen overschrijven en wijzigingen kunnen aanbrengen in het Handelsregister. Het systeem, dat al bestaat, wordt op initiatief van het ministerie van Economische Zaken uitgebreid. ![]() Het systeem heet eHerkenning en wordt nog niet op grote schaal gebruikt. Vandaag worden er concrete afspraken gemaakt met de Belastingdienst, KvK, het UWV, de RDW, Gemeente Den Haag en Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Minister Kamp: “Het kabinet zet zich sinds de start in voor het verminderen van de lasten- en regeldruk voor ondernemers. De samenwerking met overheden en bedrijfsleven aan één digitale identificatie is daarbij een volgende belangrijke stap. eHerkenning maakt het ondernemers makkelijker en bespaart hen in de toekomst veel geld.” DigiDMet deze soort ‘DigiD’ voor ondernemers kunnen ze, voor een paar tientallen euro’s per jaar, makkelijker financiële en administratieve wijzigingen aanbrengen. Het lijkt er op dat het systeem ergens tussen oktober 2017 en 2018 gefaseerd wordt ingevoerd. Bron: Rijksoverheid.nl. |
agendaData ophalen ...
NieuwsExtra coronasteun van 35 miljoen voor startende ondernemersHet kabinet komt alsnog met een steunregeling voor startende ondernemers die het afgelopen halfjaar last hebben gehad van de beperkende coronamaatregelen, maar niet in aanmerking kwamen voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL). Voor de regeling is 35 miljoen beschikbaar. ![]() Vele zzp’ers leggen geen geld opzij voor oudedagsreserveSlechts een derde (34%) van de zzp’ers maakt gebruik van de fiscale oudedagsreserve (FOR). Van deze groep zet ruim een kwart (28%) het bedrag dat in de boekhouding wordt gereserveerd niet daadwerkelijk apart. En nog eens een kwart (25%) zet het slechts ten dele opzij. Zzp'ers kunnen hierdoor financieel in problemen komen, zegt directeur Sjaak Zonneveld van BrightPensioen. ![]() |