Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Starten doe
je zo!
         

Starten met activeren en afschrijven van bedrijfsmiddelen

Je hebt een nieuw bedrijfsmiddel gekocht, maar hoe boek je deze nou in jouw administratie? Wij helpen je op weg.

Wanneer je een bedrijfsmiddel hebt aangeschaft zoals een computer of camera, dan mag je deze kosten niet in één jaar boeken voor je winst- en verliesrekening. Je bedrijfsmiddel moet je activeren op de balans. Daarnaast moet je jaarlijks afschrijven op de waarde van het bedrijfsmiddel.

Gratis download

In onze gratis whitepaper, opgesteld in samenwerking met MoneyMonk, helpen we jou op weg met het activeren en afschrijven van bedrijfsmiddelen. In de whitepaper worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe werkt het activeren van een bedrijfsmiddel?
  • Moet je bedrijfsmiddelen altijd activeren op de balans?
  • Hoe werkt afschrijven?
  • Hoe boek je de afschrijving in je administratie?
  • Wat zijn de nadelen van verplicht activeren op de balans en afschrijven op je bedrijfsmiddelen?
  • Wat gebeurt er aan het eind van het jaar?
  • Hoe ziet jouw winst- en verliesrekening eruit?

Download de gratis whitepaper: "Starten met het activeren en afschrijven van bedrijfsmiddelen" hieronder.

Nieuws

Nieuw btw-nummer in 2020 voor eenmanszaken

Ongeveer 1,3 miljoen Nederlandse eenmanszaken krijgen vóór 1 januari 2020 een nieuw btw-identificatienummer van de Belastingdienst. Dit nieuwe nummer heeft geen koppeling meer met het burgerservicenummer.

50% van de zzp'ers krijgt onnodig te laat betaald

Als zelfstandig professional kan het soms weken duren tot je klanten hun facturen voldoen. Ondertussen moet je wel je rekeningen en je salaris betalen. Daardoor kun je financieel in de knel komen. Het overkomt niet alleen startende zzp'ers maar ook doorgewinterde ondernemers. Dat blijkt uit een onderzoek van ikwordzzper.nl, waarin zzp'ers is gevraagd naar hun ervaring met debiteurenbeheer.

Lees meer