Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Starten doe
je zo!
         

Waar je op moet letten bij het starten van een bedrijf na COVID 19

Lequal
09 mei 2022

Voor veel ondernemers biedt COVID-19 veel obstakels. Echter kun je het ook positief bekijken en juist de kansen proberen te grijpen die de pandemie biedt. In dit artikel zullen we bespreken hoe je dit kunt doen.

Veel mensen zijn deze dagen erg huiverig om een eigen bedrijf op te richten en denken dat dit nu daar het juiste moment niet voor is. Immers kun je geen grote openingen organiseren en zal je toch niet op volle capaciteit kunnen draaien. Echter is het niet zo dat als je nog niet begonnen bent met je eigen onderneming je je dromen voorlopig maar aan de kant hoeft te leggen. Je zult je gewoon een beetje moeten aanpassen aan de zogenoemde post-COVID zakelijke wereld en voorbereiden op de uitdagingen die daarmee gemoeid zijn.

Hoe ziet het post-pandemische zakelijk klimaat er uit?

De pandemie is feitelijk nog aan de gang. Hierdoor is het vrij lastig om nu al te schetsen hoe het zakelijk klimaat er na de pandemie uit zal zien. Echter zien we nu dat erg veel bedrijven moeite hebben met de onderbrekingen die de pandemie met zich meebrengt. Zelfs voor bedrijven die succesvol het thuiswerken hebben ingevoerd, blijft het communiceren met klanten en het sluiten van deals lastig.

Tips voor het starten van een onderneming na COVID-19

Een zogenoemde 'digital-first' strategie is waarschijnlijk het meest aan te raden voor hen die nu of in de nabije toekomst een eigen onderneming willen oprichten. Hiermee wordt bedoeld dat het verstandig is te focussen op een digitale aanwezigheid en dus voornamelijk online te werken. Veel consumenten vertrouwen vandaag de dag op informatie die zij online vergaren van merken en bedrijven en beslissen dan vervolgens aangeboden producten en diensten te kopen of juist niet.
Een van de belangrijkste facetten van het ondernemen tegenwoordig is de brandability, oftewel de merkidentiteit van een bedrijf of organisatie. Dit gaat veel verder dan slechts een hip bedrijfslogo of leuk kleurenschema van de website. Zo zijn de namen van je bedrijf, producten en diensten heel erg belangrijk. Immers hebben consumenten dagelijks te maken met duizenden merken en producten en je wilt er natuurlijk wel tussenuit springen met jouw bedrijf. Vind een goede bedrijfsnaam en werk aan een strakke bedrijfswebsite en social media kanalen.



Wanneer je eenmaal je bedrijfswebsite en social media kanalen hiervoor hebt opgezet, is het tijd je te gaan richten op SEO, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Dit is even makkelijk gezegd: het beter gevonden worden door Google. Dit zal zeker na COVID-19 erg belangrijk zijn omdat met name grote bedrijven erg veel tijd en geld in SEO steken op dit moment.
Je kunt beter gevonden worden door Google door effectieve online marketing strategieën toe te passen. Denk bijvoorbeeld aan content marketing of een YouTube-kanaal met mooie productvideo’s. De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos en het is tegenwoordig niet zo moeilijk en zelfs gratis om hiermee te beginnen.

Wil jij graag voor jezelf beginnen maar weet je nog niet zo goed hoe je dat aan moet pakken? Neem dan eens een kijkje in onze kennisbank. Hier vind je nuttige informatie die je op weg kan helpen met het starten van je eigen onderneming.

 

Lequal

LEQUAL is een professioneel digital marketing bureau met vestigingen in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Apeldoorn. Een team van specialisten zet zich iedere dag in om het maximale rendement uit online marketing campagnes te halen! Hoe we dat doen? Door enthousiasme en ervaring van onze digital marketeers te combineren met data en (de laatste) technieken. 

Blog

Een zakelijke hypotheek voor startende ondernemers: de kickstart van uw onderneming


Waar je op moet letten bij het starten van een bedrijf na COVID 19


Lees meer
Lees meer

Kennisbank

Hier vind je handige artikelen Lees meer
Starten met je ondernemingsplan
Starten vanuit de WW
Starten met je uurtarief
Welke aftrekposten heb ik als ondernemer?
Lees meer
Starter
in beeld
Melanie Broekhuis
Liefdeskriebels
Lees meer